Obóz offline na Mazurach – sierpień 2022

Udało się! Drugi wyjazd do Sterławek Małych oficjalnie zakończony!

Tak jak poprzednio plan obozu od początku bazował na byciu offline – pojechaliśmy bez telefonów i innych urządzeń elektronicznych. Chcieliśmy spędzić czas na łonie natury, śpiąc pod namiotami, kąpać się w jeziorze a wieczory spędzać przy ognisku. I udało się!

Pierwszego dnia obozu oczywiście odbyliśmy trasę Gdańsk Główny – Sterławki Małe pociągiem. Od samego początku dzieciaki zaczęły poznawać się poprzez rozmowę i zabawy w pociągu, mieliśmy na to chwilę czasu. Po dotarciu do osady nauczyliśmy rozkładać się namioty, podzieliliśmy się na grupy, a wieczór spędziliśmy na poznaniu obozowiska oraz grach i zabawach zapoznawczych przy ognisku. Każdy kolejny dzień spędzony na Mazurach udowadniał, że naprawdę możemy przeżyć bez Internetu i gier oraz cudownie spędzić czas na nietypowych aktywnościach.

W harmonogramie wyjazdu znalazły się między innymi: codzienne wieczorne ogniska w akompaniamencie gitary oraz śpiewów; kąpiel w jeziorze; spacery i wędrówki; warsztaty z Majsterkowania, LEGO Kreatywnego Budowania, MusicaLOVE, Tańców oraz Rytmiczne; gry i zabawy sportowe; gry i zabawy terenowe; wieczór filmowy pod chmurką; udział w warsztatach ze specjalistą na temat Fonoholizmu.
Dodatkowymi atrakcjami, które zapadły dzieciakom w pamięć to na pewno Bubble Football oraz
bitwa na wodne balony!

Podczas wyjazdu na Mazury chcieliśmy oprócz dobrej zabawy i poznania aktywności innych niż te, z
którymi dzieci spotykają się na co dzień, przekazać ważne dla nas wartości. Zaufanie, bezpieczeństwo
i edukacja.

Od pierwszego spotkania na Dworcu Głównym w Gdańsku do końca obozu budowaliśmy
relacje opiekun-dziecko oraz dziecko-dziecko, aby wszyscy czuli się swobodnie i bezpiecznie w swoim towarzystwie. Wykwalifikowana kadra wraz z kierownikiem obozu, sprawdzanie kleszczy czy zasady
bezpiecznej kąpieli to coś, co towarzyszyło nam każdego dnia. Pokazaliśmy dzieciakom jak można
komunikować się ze sobą w sposób inny niż przez komunikator internetowy. Poznaliśmy szyfry takie
jak Gaderypoluki oraz Szyfr Cezara, zagraliśmy w terenową grę miejską ZWIAD, ale również ze sobą
rozmawialiśmy, śmialiśmy się, pomagaliśmy sobie wzajemnie oraz świetnie się bawiliśmy. Cały wyjazd
zakończyliśmy szaloną (ale bezpieczną) dyskoteką przy ognisku.

Pełna relacja zdjęciowa dostępna jest na naszym Facebooku Obozy Offline, a relacja filmowa na
kanale YouTube:

Drodzy Rodzie, już nie możemy doczekać się wakacji 2023! Wypatrujcie szczegółowych informacji na
naszym Facebooku Obozy Offline oraz stronie internetowej: https://obozyoffline.pl/