To dopiero była przygoda! – podsumowanie Obozu Offline 2022

Pierwszy tydzień gorącego lipca spędziliśmy w Krainie Tysiąca Jezior. Tam odbył się tegoroczny pierwszy Obóz Offline organizowany pod patronatem Fundacji Sport i Zabawa. Było NIESAMOWICIE!

Plan obozu od początku bazował na byciu offline – pojechaliśmy bez telefonów i innych urządzeń elektronicznych. Chcieliśmy spędzić czas na łonie natury, śpiąc pod namiotami, kąpać się w jeziorze, a wieczory spędzać przy ognisku. I udało się!

Dzieciaki już po pierwszym dniu, a mianowicie przebyciu trasy Gdańsk – Sterławki Małe pociągiem, przejściem pieszo do osady oraz rozłożeniem namiotów i przygotowania pola naszego obozowiska pokazały, że świetnie dadzą sobie radę „w dziczy” 😉. Każdy kolejny dzień spędzony na Mazurach udowadniał, że naprawdę możemy przeżyć bez Internetu i gier oraz cudownie spędzić czas na nietypowych aktywnościach. W harmonogramie wyjazdu znalazły się między innymi: codzienne wieczorne ogniska w akompaniamencie gitary oraz śpiewów; kąpiel w jeziorze; spacery i wędrówki; warsztaty z Majsterkowania, LEGO Kreatywnego Budowania, Tańców oraz Plastyczne; gry i zabawy sportowe; gry i zabawy terenowe; wycieczka do Giżycka oraz gry miejskie.

Podczas wyjazdu na Mazury chcieliśmy oprócz dobrej zabawy i poznania aktywności innych niż te, z którymi dzieci spotykają się na co dzień, przekazać ważne dla nas wartości. Zaufanie, bezpieczeństwo i edukacja. Od pierwszego spotkania na Dworcu Głównym w Gdańsku do końca obozu budowaliśmy relacje opiekun-dziecko oraz dziecko-dziecko, aby wszyscy czuli się swobodnie i bezpiecznie w swoim towarzystwie. Wykwalifikowana kadra wraz z kierownikiem obozu, sprawdzanie kleszczy czy zasady bezpiecznej kąpieli to coś, co towarzyszyło nam każdego dnia. Pokazaliśmy dzieciakom jak można komunikować się ze sobą w sposób inny niż przez komunikator internetowy. Poznaliśmy Alfabet Morse’a, zagraliśmy w terenową grę miejską ZWIAD, ale również ze sobą rozmawialiśmy, śmialiśmy się, pomagaliśmy sobie wzajemnie oraz świetnie się bawiliśmy.

Pełna relacja zdjęciowa dostępna jest na naszym Facebooku Obozy Offline, a relacja filmowa na kanale YouTube:

Już niedługo, bo 6 sierpnia wyjeżdżamy na drugi turnus obozu w 2022r.

Nie możemy się doczekać!

Mamy nadzieję, że w przyszłym roku zobaczymy się z jeszcze większą ilością dzieci, dla których będziemy mogli zorganizować niezapomniany i pełen wrażeń Obóz Offline.